Algemeen
Waarom lokale ondernemers nieuwe cryptomunten in de gaten moeten houden
Internationale ondernemingen investeren massaal in crypto. Binnen zowat alle sectoren komen er steeds meer bedrijven bij die crypto accepteren als betaalmiddel, en nieuwe munten revolutioneren goederenketens door te zorgen voor meer transparantie en klantvertrouwen. Ook kleine ondernemingen profiteren van de enorme winstmarges die te behalen zijn met presale munten. Dit is hoe ook lokale ondernemingen in Genemuiden kunnen profiteren van nieuwe crypto munten.
Waar crypto eerst werd beschouwd als niche investering voor tech liefhebbers, voegen in 2025 steeds meer banken, professionele beleggers en kleine bedrijven cryptomunten toe aan hun portfolio. Ook lokale ondernemers in Genemuiden kunnen profiteren door nieuwe cryptomunten aan te kopen en te implementeren in hun goederenketen.
Met nieuwe cryptomunten kunnen bijvoorbeeld doorgaans de hoogste winstmarges behaald worden, met name coins die zogeheten ‘presales’ houden. Tijdens een presale kunnen investeerders vroegtijdig instappen, en nieuwe crypto kopen tegen een lagere prijs.
Tijdens de presale fase kunnen munten dus voor een prikkie worden gekocht, maar bij succes gaan ze tientallen keren over de kop. Door te investeren in presales kunnen lokale ondernemingen op een laagdrempelige manier flinke bedragen binnenslepen met een bescheiden inleg.
Deze extra fondsen kunnen worden gebruikt om begrotingstekorten op te vullen, nieuw materiaal aan te kopen of verder te investeren.
Daarnaast kunnen lokale ondernemingen de vruchten plukken van blockchain technologie door nieuwe munten te implementeren in hun betalingssystemen en goederenketen.
Nederland kent inmiddels meer dan 2,5 miljoen crypto bezitters, en een steeds grotere groep eigenaren is op zoek naar manieren om hun munten te spenderen tijdens de dagelijkse bezigheden.
Door crypto betalingen aan te bieden, kunnen kleine bedrijven dus veel nieuwe klanten aanspreken. Mannen tussen de 18 en 35 zijn met name geïnteresseerd in crypto, en gaan vaak verder dan simpele investeringen in Bitcoin.
Bedrijven met een vergelijkbare doelgroep, bijvoorbeeld in de auto-, game- of techbranche, kunnen zich onderscheiden en een unieke marktpositie vergaren door betalingen met nieuwe munten aan te bieden.
Nieuwe cryptomunten worden echter niet alleen gebruikt om betalingen te faciliteren, ook binnen toeleveringsketens is crypto binnen veel bedrijven inmiddels onmisbaar.
Iedere transactie die wordt afgehandeld via Bitcoin maar ook andere nieuwe crypto, wordt vastgelegd op een blockchain. Dit is een publiek inzichtelijke ledger, die door zowel klanten als bedrijven gecontroleerd kan worden.
Er worden constant nieuwe munten ontwikkeld voor specifieke sectoren. Stel je voor: een munt speciaal voor de Nederlandse landbouw die een boer in staat stelt unieke informatie toe te voegen bij elke levering.
Zo zou een boer bijvoorbeeld bij iedere 100 kilo tomaten die hij verkoopt kunnen vermelden van welke akker deze komen, wat voor pesticiden er gebruikt zijn en wanneer ze geoogst zijn.
Uit recente onderzoeken blijkt dat de Nederlandse consument steeds meer waarde hecht aan transparantie, zeker bij het doen van de wekelijkse boodschappen. Er zijn keurmerken aanwezig omtrent vlees en vis: maar de gemiddelde consument is meestal helemaal niet op de hoogte van wat dit precies inhoudt.
Zo gaf 59 procent van de bevraagden in een onderzoek van Radar aan biologisch zalm te kopen omdat hier geen antibiotica in zit, terwijl dit vaak wél het geval is.
Door specifieke productinformatie te vermelden via nieuwe blockchains, kunnen lokale ondernemers en boeren zorgen voor meer transparantie, en een verbeterde relatie met klanten.
Laatst geplaatst
Agenda
-
Vr 20 juni
-
Za 21 juni